سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدون عنوان

نقل از رجانیوز
وزیر مسکن خبر داد:قیمت حدودی واحدهای مسکونی مهر
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که مردم نگران خانه‌دار شدن نباشند، گفت: نقدینگی‌ها هنوز به بازار مسکن نیامده است، اما به هر میزانی که مردم کشور خانه بخواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم.
به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در حاشیه دیدار امروز با وزیر حمل و نقل عراق درباره تاثیر نوسانات قیمت ارز و سکه و در پی آن بازگشت نقدینگی‌ها به بازار مسکن، اظهار کرد:‌ نقدینگی‌ها فعلا به بازار مسکن نیامده است، اما به هر میزان که مردم کشور و شهر تهران خانه بخواهند، در پرند، هشتگرد، پردیس کرج، شهر جدید ابریشم و سایر سایت‌های مسکن مهر، مسکن در اختیارشان قرار می‌دهیم.
وی افزود: میزان آورده از پنج تا 10 میلیون تومان برای واحدهای با متراژ 70 تا 80 متر مربع متغیر است.
نیکزاد با تاکید براین که هیچ نگرانی در این بخش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: صریحا اعلام می کنم هر فردی که به دنبال خانه است، می‌تواند به شهر جدید پرند مراجعه کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ تعدادی واحد به تدریج تا شب عید، خرداد ماه و سپس شهریور سال آینده به مردم تحویل داده می‌شود.
وی با بیان این‌که به اندازه‌ای خانه ساخته‌ای که بتوانیم نیاز متاقضایان واجد شرایط را پاسخ دهیم، اظهار کرد: در صورتی که عرضه و تقاضا هماهنگ باشد، نقدینگی نمی‌تواند باعث بروز سوداگری در بخش مسکن شود.
نیکزاد در ادامه درباره افزایش نرخ مصالح ساختمانی اظهار کرد: نرخ مصالح بالا نرفته و اگر هم قیمت‌ها افزایش داشته باشند، مربوط به تیرآهن است که در مورد دو میلیون و 700 هزار واحدی که در دست ساخت داریم از مرحله استفاده از تیرآهن و سیمان گذشته و به نازک‌کاری رسیده‌اند؛ بنابراین افزایش قیمت تیرآهن تاثیری در ساخت این تعداد واحد نخواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که این واحدها در سال های 1390 و 1391 به فضل پرودگار یکی پس از دیگری به بهره برداری می‌رسد، اضافه کرد: روز آینده با حضور رییس جمهوری بالغ بر پنج هزار واحد در رفسنجان، هفته آینده 10 هزار واحد در قزوین و سپس چهار هزار واحد در یکی دیگر از استان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ادامه با بیان این‌که در سال 1391 نیز افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: این واحدها با زحمات انبوه‌سازان و تعاونی‌ها ساخته شده‌ است.
نیکزاد در ادامه با بیان این‌که مردم نگران خانه‌دار شدن نباشند، افزود: مرتبا در حال ساخت مسکن هستیم، اما سعی داریم برنامه مسکن مهر را در دولت دهم به پایان برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا قبول دارید نوسانات نرخ ارز بر بازار اجاره تاثیر گذاشته است؟ گفت:‌ اکنون فصل اجاره نیست و کسی در فصل زمستان جابه جا نمی‌شود، بنابراین چنین مسائلی وجود ندارد.
وی در ادامه بار دیگر بر ساخت واحدهای مسکونی در پرند و پردیس تاکید و خاطرنشان کرد:‌ متقاضیان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.
به گفته نیکزاد، میزان آورده برای واحدهای یک خوابه حدود پنج میلیون تومان، دو خوابه 12 میلیون تومان و برای واحدهای سه خوابه حدود 16 میلیون تومان تعیین شده است.
منبع


ارسال شده در توسط سید محمد ساکبی