سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدون عنوان

منبع: رجانیوز
قیمت هر متر مسکن مهر افزایش یافت
بر اساس قراردادهای جدید در سال 91 وزیر راه و شهرسازی مجوز ساخت مسکن‌های مهر را با قیمت هر متر 320 تا 330 هزار تومان صادر کرده است.
ابوالفضل صومعلو - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی- در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش قیمت هر متر خانه‌های مسکن مهر تا 330هزار تومان خبر داد و اظهار کرد: بزرگترین حسن مسکن مهر قیمت مقطوع در نظام فنی کشور است، در ابتدای این طرح طی تفاهم‌نامه‌های سه جانبه قرار شد این خانه‌ها با قیمت هر متر مربع 300 هزار تومان ساخته شود.
صومعلو ادامه داد:‌ البته براساس قراردادهای جدید در سال 91 وزیر راه و شهرسازی مجوز ساخت مسکن‌های مهر را با قیمت هر متر 320 تا 330 هزار تومان صادر کرده است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی وجود 400هزار واحدی را که در مرحله بین فونداسیون و اسکلت‌سازی است نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی پیمانکاران در اجرای پروژه نیست بلکه تعاونی‌هایی که خوب عمل نکرده‌اند و از برنامه عقب هستند مشکل‌ساز بوده‌اند که ما تصمیم داریم نسبت به آن‌ها تصمیمات قاطعی را اتخاذ کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی به چه صورت قرار است قیمت‌ها در بازار مسکن را تعدیل کند؟ بیان کرد: ما معتقد هستیم در تهران خانه‌ها بسیار زیاد است و طبق آمار تراکم خانه‌ها در تهران 1.02 است.
صومعلو درباره رشد قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها خاطرنشان کرد: علی‌رغم برنامه‌های دولت عده‌ای با نهایت بی‌انصافی اجاره‌بها را بالا بردند. وقتی ما در جلسات مشترک خود با دادگستری، وزارت صنایع و کارگروه تعزیرات رقم تعزیرات را 13 تا 15 درصد اعلام کردیم، حتی مورد اعتراض واقع شدیم که این رقم باید 10 درصد اعلام می‌شد ولی ما معتقد هستیم اجاره‌بها، بازار بسیار پیچیده‌ای دارد و متاثر از متغیر‌های کلان اقتصادی است. از این رو سعی کردیم این عدد را به واقعیت نزدیک کرده تا نه مستاجر و نه مالک اذیت شوند.


ارسال شده در توسط سید محمد ساکبی