سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدون عنوان

منبع: سایت تحلیلی خبری روناش
تشریح و شفاف سازی درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر سایت مهرشهر دزفول / واگذاری بیش از 2000 واحد مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال در دزفول / وضعیت مبالغ پرداختی متقاضیان / متوسط و جزئیات پیشرفت کار تا کنون / صحبت ها و شایعات بی اساس درباره تعطیلی و کند شدن طرح مسکن مهر دزفول و اعتصاب پیمانکاران / شهرستان دزفول در رده دوم مسکن مهر در استان خوزستان و ….

مصاحبه مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن مهر دزفول با روناش

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر شهرستان دزفول عصر سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار روناش به تشریح و شفاف سازی درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر سایت مهرشهر دزفول پرداخت و گفت : زمین این پروژه از بهمن ماه 1388 تحویل داده شده و کار مطالعات شهرسازی و زمین شناسی آن همان موقع انجام گرفته و در تاریخ 8 تیر 1389 عملیات اجرایی و آماده سازی آن آغاز گردیده است و در آذر ماه 1389 ، 1556 واحد و در مرحله دوم ساخت در اردیبهشت ماه 1390 ، 756 واحد به مرحله ساخت رسیده است.
عبدالرحیم طهرانی نژاد افزود : این درحالی است که سایر شهرها از سال 1386 و همزمان با آغاز کشوری طرح شروع بکار کرده اند و دزفول با فاصله 2 سال زمین تحویل گرفته که حجم 1300000 متر مربع خاک برداری و خاکریزی آن توسط پیمانکار آماده سازی انجام شده است و هم اکنون 2312 واحد در حال احداث که مرحله سازه ای و سفت کاری آنان کاملا اتمام و کلیه واحد ها وارد مرحله نازک کاری و نما شده اند.

وی درباره تاخیر در تحویل واحد ها تصریح کرد : ابتدا بنا بود که 4 خرداد 1391 و همزمان با روز دزفول واحد ها افتتاح و تحویل متقاضیان گردد که بعلت کمبود نیروی انسانی در بخش نازک کاری و بدلیل وسعت کار و گرمای شدید و تاخیرات مجاز بدلیل شرایط کاری و لزوم رعایت مسائل فنی متاسفانه به تاخیر افتاد و هم اکنون 686 واحد در مرحله پایانی نازک کاری به سر برده و انشاالله از ابتدای نیمه دوم تا پایان سال جاری ، بیش از 2000 واحد افتتاح و تحویل متقاضیان می گردد.

ایشان درباره مبالغ دریافتی از متقاضیان نیز خاطر نشان کردند : برای واحد های 78 ، 88 و 98 متری بترتیب مبلغ 9 ، 12 و 16 میلیون تومان علی الحساب گرفته شده که 3500000 تومان آن جهت هزینه های اشتراکات ، پروانه کار ، نظارت عالیه و آسانسور بوده و مابقی آن نیز جهت آماده سازی به صورت مستقیم و متناسب با پیشرفت فیزیکی به پیمانکار پرداخت شده است.
این مقام مسئول ادامه داد : وامی به مبلغ 25 میلیون تومان از بانک مسکن و با سود 4 درصد (سود اصلی وام 12 درصد که 8 درصد آن بر عهده دولت است) به متقاضیان واگذار و پس از متراژ واقعی واحد ها ، ممکن است بین 1 تا 2 میلیون تومان دیگر به مبلغ آورده هر متقاضی اضافه گرد.

طهرانی نژاد متوسط پیشرفت کار را تا کنون 67 درصد اعلام کرد و افزود : از ماه خرداد تا تیر نیز در پروژه سایت مهرشهر دزفول 4 درصد پیشرفت مشاهده شده است.

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر شهرستان دزفول ، صحبت ها و شایعات بی اساس درباره تعطیلی و کند شدن طرح و اعتصاب پیمانکاران را دلایل سیاسی و به چالش کشاندن سرپرست فرمانداری ویژه دزفول و مسئولان خدمتگرار شهری عنوان کرد و ادامه داد : عملیات جدول بندی و آماده سازی خیابان 45 متری سایت مهرشهر در حال انجام است و عملیات آب رسانی نیز بطور 100 درصد انجام شده و پیشرفت فاضلاب ، شبکه فشار متوسط برق و گاز بترتیب 50 ، 90 و بیش از 50 درصد بوده ؛ و در 100 درصد معابر سایت ، لوله کشی گاز صورت گرفته و اسکله ساختمانی و آجرچینی مدرسه و مسجد سایت مهرشهر نیز در حال اتمام است.
وی گفت : در مجموع 80 هکتار زمین به سایت مهرشهر دزفول واگذار که تا کنون 40 هکتار آن وارد کار اجرایی شده است.
ایشان بیان داشتند : در دزفول 1052 واحد بصورت خود مالک و 566 واحد بصورت مسکن مهر 99 ساله در سایت کوپیته و مرکز شهر افتتاح و تحویل متقاضیان داده شده است.
مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر شهرستان دزفول در پایان سخنان خود به خبرنگار روناش گفت : کار پروژه مسکن مهر برخی شهرهای استان خوزستان در مرحله فنداسیون متوقف شده و شهرستان شوش که از سال 86 با تعداد واحد کمتر نسبت به دزفول آغاز بکار کرده است ؛ 400 واحد افتتاح داشته و با کسب 45 امتیاز ، در استان اول است و شهرستان دزفول نیز که از سال 1388 آغاز بکار کرده ؛ با تحویل 1618 واحد و کسب 42 امتیاز ، رده دوم در استان را دارا می باشد.


ارسال شده در توسط سید محمد ساکبی